شنبه، اردیبهشت ۱۹، ۱۳۸۸

کیمیاگری از همان باستان هم در ایران مرسوم بود و به قولی منشاء آن ایران باستان است. ظاهرا ً پروژه ی غنی سازی ادامه ی پروژه ی ملی باستانی کیمیاگری است و با همان متد ها انجام می شود.
پ.ن. ببین چقدر پروژه های باستانی نیمه کاره داریم (متاسفانه).

۳ نظر:

علی فتح‌اللهی گفت...

قشنگ ربط دادی کیمیاگری رو به غنی سازی البته فکر کنم تا الان دیگه رازی هم مثل ابن سینا و خیام و ... عرب شده باشه با این حساب دیگه نمیشه خیلی کیمیاگری رو ایرانی به حساب آورد اما از این شوخی که بگذریم خوشم اومد از این پل معنایی که زدی منظورم این نیست که حتمن موافقم یا تأیید میکنم اما به هر حال از این خلاقیت ذهنی خوشم اومد یاد پیوندهای ذهنی تو ی کتاب سلمان رشدی افتادم. یادم باشه اگه دیدیم همدیگه رو حتمن در موردش حرف بزنیم.

Sohail S. گفت...

آره حتما حرف بزنیم. فکر کنم با ابن حساب موضوع زیاد خواهیم داشت!
سلمان چی؟ زبونم لال!
اما بی شوخی اینو گفتم چون شنیدم واقعا تحقیقات هسته ای ای توسط مراکز تحقیقاتی معتبر مثل مرکز تحقیقات زنجان و آی پی ام انجام نمیشه و استاد های فیزیک ما ازش بی خبرن. پی این تحقیقات احتمالا یا در شعب حوزه قم انجام میشه یا مراکز تحقیقاتی ای که در پاکستان یا لبنان هستند.
به هر حال دست یابی علمی به همچین چیزی احتیاج به دامنه ای از تحقیقات و تکنولوژی ها داره که در دانشگاه باید انجام بشه ولی این تکنولوژی که اینها میگویند تماما ً وارداتی است.
خلاصه اینکه بیشتر به سبک ما قبل دوران علمی است و همانطور که با آن روش ها نمیشد به طلا دست یافت با تحقیقات دبیرستانی در زیر زمین هم نمی توان به بمب اتم دست یافت.
البته کیمیاگری که از دوران باستان شروع شد رو یک افتخار میدونم (با توجه به علم و دانسته های بشر در آن زمان) بنابراین شروع خوبی داشته ایم.

آر گفت...

شاهکار بود:))